Re: [LINUX:6880] Re:

Subject: Re: [LINUX:6880] Re:
From: Mustafa BASER (bmustafa@obl.bilkent.edu.tr)
Date: Thu 10 Jun 1999 - 11:27:48 EET DST

Merhaba,

On Thu, 10 Jun 1999, Doruk Fisek wrote:

> Bu is sakat bir is degil mi?
>
> Ben samba'nin logging'ini actiysam, yanlis deneme durumunda (windows'daki
> kullanici ismi ve sifre kullanildigi zaman default) amcamin lanman
> password'unu loglamaz miyim?

samba log dosyalarında şifreleri tutmaz. Dolayısı ile bunda bir sorun yok.
Tek sorun Microsoft ağlarındaki şifre problemidir. Her halukarda Windows
makianya girdiğiniz şifre yerel diske "encrypt" edilerek yazılır
(isim.pwl). Her
seferinde burdaki şifre kontral edilir. Hatta erişmek istediğiniz NT (ya
da Samba) kaynaklarına şifre sorulur. Sizin haberiniz olmadan, yerel diske
kaydedilen şifre gönderilir. Mantıklı gelmiyor değilmi? Bu yerel diskteki
şifreleri herkes okuyabildiğinden ve bir yolunu bulup bunu sunucuya
göderen
kişiler aynen işi bitirirler. Bun yapmak için dehasa bilgisayar bilmenize
de gerek yok, ufak tefek programlar bunu sizin yerinize yapıyor(muş).
Mantıklı olmasa da MS abiciğimiz
öyle buyurmuşlar. Tabii şifrenin yerel diske yazılmasını registery ile
oynayarak önleyebilirsiniz, ancak bu duurmda sunucuya her erişmek
istediğinizde size şifre sorulur.

Bu ve diğer sorunlardan ( MS ağlarının kararsızlığı gibi) kurtulmak
istiyorsanız, mars_nwe kullanın diyorum. Aklı başında birisi Novell
NetWare yerine NT kullanmaz. O yüzden Samba değil mars_nwe.

Kolay gelsin.