Re: [LINUX:6815] Re: SAMBA

Subject: Re: [LINUX:6815] Re: SAMBA
From: Mustafa BASER (bmustafa@obl.bilkent.edu.tr)
Date: Tue 08 Jun 1999 - 10:48:38 EET DST

On Tue, 08 Jun 1999, Necati Ersen SISECI wrote:

>Sanirim sunu diyor.
>Windows ta Ag komsularinda sistem gorunur oraya girmek isteyince user
>itemeden password sorar.Sanirim bunu kastediyor.
>
>cclub\IPC$ falan gorunur.

Merhaba,
Sanırım encrypt password sorunu. Bunun için Samba'da "encryp passord=yes"
yapılandırması yapmalısınız ve de smbpasswd dosyasını oluşturmlaısınız.

Kolay gelsin.

Not: yukarıdaki soruyu hala nalmaış değilim. Eğer Windows kullanıcıları ve UNIX
kullanııcları aynıyas vede Samba encrypt şifreleri kabul edecek şekilde
yapılandırılırsa sorun kalmaz. Eğer istenen şey herhangi bir UNIX kullanıcısı
ile bağlantının sağlanması ise paylaşımlarda "userlist" parametersi
tanımlanabilir. Ve hatta hiçbir kullanıcı sormadan bağlantının kabul edilmesini
istiyorsa (ki oldukça tehlikeli, sonuçta Sambanıza Dünyanın her yerinden
erişilebilir) bunun için de farklı bir yapılandırma yapmak gerekir. Eğer soruyu
soran arkadaş ne demek istediğini açık bir şekilde yazarsa belki bir veap
yazabilirim.