[LINUX:11751] Ynt: slackware ses karti

Subject: [LINUX:11751] Ynt: slackware ses karti
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Thu 30 Dec 1999 - 17:26:02 EET

Tanzer Bey,

Slackware, diger linux dagitimlarina nazaran cok farkli bir dagitimdir.
Soyleki, bir sistemi eger konfigurasyon programlari ile yapilandiracaksaniz,
aygit suruculerin ve birsuru ozelligin modul olarak derlenmis ve sisteme
yuklenmis olmasi gerekir. Ozellikle redhat ile default gelen kernel
konfigurasyonu na bakarsaniz nerdeyse secilebilecek tum secenekler modul
olarak secilmis oldugunu gorursunuz.

Oysaki slakware, boyle bir yaklasimi ve amaci olmadigi icin genellikle aygit
suruculerin kernel e link edilmesi yaklasimini kabul eder. Bu nedenle eger
slackware bir dagitim kurmussaniz, ilk yapilacak is once kernel i
sistemimize gore konfigure edip derlemek ve bunu default kernel yapip
sistemi acmak olur. Hayir boyle istemiyorum diyorsanizdiger dagitimlarda
oldugu gibi /etc/rc.modules diye bir script default modulleri yuklemek icin
kullanilmaktadir. Yine kernelden modul olarak derleyeceginiz bolumleri bu
script icine koymak gerekir.

Bu arada kernel e ne kadar cok sey link ederseniz kernel o kadar
buyuyeceginden genellikle make bzLilo ile derlemek zorunda kalirsiniz.

Dogan Zorlu
Grup Yazilim, Izmir