[LINUX:11678] Re: Ne2000 Uyumlu Ethernet Karti Tanitilmasi

Subject: [LINUX:11678] Re: Ne2000 Uyumlu Ethernet Karti Tanitilmasi
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Tue 28 Dec 1999 - 14:19:46 EET

> Kadir Leblebici wrote:
>
> Merhabalar;
> RedHat 6.1 sisteme Ne2000 uyumlu bir ethernet katri taktim. Etc
> dizinindeki conf.modules dosyasina su satiri ilave ettim
> alias eth0 ne2000
> save etip bilgisayari kapatip actigimda acilista su hatayi veriyor
> kart ile iliski kurulamiyor.
> Acaba kartin irq adreslerini conf.modules e yazmak mi gerekiyor.
> Kartin irq ozellikleri 9x340 bunu conf.modules dosyasina nasil
> yazabilirim. Simdiden Herkese Tesekkurler.

Merhaba,

Soyleyeceklerim yanlis olabilir. Eger yanlissa lutfen duzeltin.

Ne2000 uyumlu dedigin ethernet ISA'mi PCI'mi belirtmemissin. Ben ISA
oldugunu varsayarak yaziyorum. Eger PCI ise 'ne2k' (veya benzeri) gibi
bir modul olacak onu yuklemeyi deneyebilirsin.

Ne2000 uyumlu ethernetlerin I/O ve IRQ degerleri compile esnasinda
tanimlanir. Eger senin elindeki modul 340 degil 320 I/O portuna gore
ayarlandiysa etherneti tanimaz.

Bence cekirdegini ethernet surucusunu cekirdege dahil ederek derle.
Orada dogru I/O ve IRQ degerlerini gir. Ethernetinde (veya sectigin
surucude) bir uyumsuzluk/problem yoksa calisacaktir.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com