[LINUX:11610] Re: nt yerine geçecek linux..

Subject: [LINUX:11610] Re: nt yerine geçecek linux..
From: M. Taylan Baysefer (mtb@ogu.edu.tr)
Date: Sun 26 Dec 1999 - 13:44:49 EET

> kendi harddiskindeki kullanıcı klasörlerini yetkili kişilere
> paylaştırmak,

nfs yada samba olabilir. samba client gerektirmemesi acisindan en sagliklisi
olur herhalde

> kullanıcıları disklerini sadece yetkili kişilere paylaştırmasını
> sağlamak,
> (bu ikisindeki önemli nokta, kişinin sadece yetki verilmiş dosyalara
> ulaşabilmesi)

> kullanıcılara otomatik ip vermek,

dhcp server rh6.1 de var

> şirketiçi mail işlerini yürütmek,
> (terminaller outlook2000 kullanıyorlar)

pop3 ve smtp

> internet mail işlerini yürütmek
> (her kullanıcı için bir e-mail adresi ile),
> internet erişimi sağlamak,

gene pop3 ve smtp

> faks paylaşımını yapmak,

bunu bilmiyorum... mutlaka case-study vardir ama ben hic denk gelmedim...

> saha elemanlarının sisteme internetten erişimini sağlamak
> (statik ip ile),

bunu anlayamadim pek ama, baska insanlarin senin serverina modemle
baglanabilmesi icin PPP server var..

> proxy hizmeti görmek,

squid proxy

> uzaktan yönetim sağlamak,