[LINUX:11593] Re: Mail-Ftp-Telnet

Subject: [LINUX:11593] Re: Mail-Ftp-Telnet
From: dd (dd@sunburn.eng.emu.edu.tr)
Date: Sat 25 Dec 1999 - 03:39:58 EET

> - Yeni bir kullanci actigimda, daha onceden belirlenen bir txt metni
> kullaniciya mail olarak atmasini nasil saglayabilirim.

RedHat'te adduser scripti yoktu yannis hatirlamiosam ama

mail $LOGIN << maillenecek_dosya

komutunu scriptin sonuna eklierek gonderebilirsiniz maili. eer script
yoksa gonderebilirim ya da bi ftp'den alabilirsiniz sanirim (adres
veremicem, DNS gocuktu, bakamadim hic bi yere :/ ). eer adduser'la
uurasmak istemiosaniz mesela 'mailat' die bi dosya yaratin, icine de

#!/bin/bash
if [ $1 ]; then
  mail $1 <<SON
  buraya_mailin_texti_gelio
  buraya_da...
SON
fi

satirlarini eklein. ("if..." kismi, komutun kazara calistirildiginda
sacma sapan ciktilar vermesini onnemek icin).

chmod 700 mailat

demei de unutmain soora. calistirmak icin de 'mailat yeni_user' demeniz
gerekio.

dier sorularinizi cevaplandirmislardi listede zaten (ftp sorunuz konusunda
bi fikrim yoktu zaten ehe).

sevgiler, saigilar,
dd