[LINUX:11421] Linux sürümü

Subject: [LINUX:11421] Linux sürümü
From: Bahadir ARMAGAN (BArmagan@transvaro.com.tr)
Date: Mon 20 Dec 1999 - 14:34:34 EET

Merhabalar,
Paket cakisma ve dependency'ler yuzunden ya paketleri --nodeps --force ile
zorla kuruyorum ya da gerekli paketleri kuruyorum... cogu kez bu gerekli
paketler zincirleme olarak taaaaa "a serisi" temel paketlere kadar
uzanabiliyor ve bende makinayi camdan disari firlatma istegi hat safhaya
ulasiyor.
Sonunda istedigim uygulamalara hali hazirda sahip olan sonradan zincirleme
bir sürü paketindirmeme ihtiyac kalmayacak bir linux surumune ihtiyacim
olduguna karar verdim. Gercekten surumume ait olmayan paketler kurarken ya
da surumumde bulunup da ilk kurulum asamasinda secmedigim paketleri sonradan
kurarken cok basim agridi. Bu galiba development kitleri kurmadigim icin
oldu, cunku Ms Windowstaki gibi program kurabilmek icin developement
kitlerin gerekmedigini saniyordum dogal olarak ama galiba gerekiyor. Yazilim
gelistirmeyecegim dusuncesi ile development kitleri kurmamistim. Chip'in
verdigi Suse'den bahsediyorum. kurulumdan sonra X'in direkt calismasi
haricinde bir guzelligini goremedim sahsen(tabi kendi ekran kartim ve
monitorum ile).
Ancak suse gibi 6 CD'lik bir surume de para vermek istemiyorum.. download
edebilmek gibi bir nimet varken.....
Sistemimi kullanmayi dusundugum alanlari yazarsam bu konularda tecrubeli
arkadaslar surum secimimde bana yardimci olur sanirim.

Oncelik sirasina gore ihtiyaclarimi yazacagim :
*X'in hemen calismasi
*Kurulumdan sonra X ve konsolda Turkce problemi olmamasi.
*Paket dependency'lerinin iyi ayarlanmis olmasi.
*Problemsiz bir APACHE, PHP3+ ve SQL kombinasyonu. (MySql ya da PGSql
farketmez, ogrenme amacli cunku,tavsiyelere acigim)
*Paketlerin guncel olmasi
*HP400DJ printerim,BT879 chipsetli TV kartim, CreativeSB 128bit PCI kartim
da problemsiz calisirsa fena olmaz hani :)
Hepsi bu. Bu ihtiyaclarimi kasilayacak bir surum ariyorum.
Download etmek yerine bir arkadas sadece 1milyon TL(CD icin) + posta masrafi
karsiliginda bana bu surumu gondermeyi kabul ederse ihya olurum :)