[LINUX:11415] Corel Linux

Subject: [LINUX:11415] Corel Linux
aunal@tee.com.tr
Date: Mon 20 Dec 1999 - 11:29:21 EET

Bi sure once Corel Linux'u cekmistim. Ama firsat bulup deneyememistim.
Hafta sonu denemeye karar verdim. Bootable CD'yi bilgisayarima takip
CD'den boot edecek sekilde bios ayarlarini degistirip sonra PC'yi
restart ettim. Corel Linux'un kurulum programı çalıştı. Ama mouse
calismiyordu. Tekrar yeniden baslattim ama nafile. Ayni PC'ye
daha once RedHat 6.0 ve Slackware 7.0 kurmustum. Her ikisinde de
mouse problemim yoktu. Neyse klavye ile kuruluma devam ettim.
Nelerin kurulacagi sorusuna gelince Custom sectim. Mouse olmadan
klavye ile paketleri secmek yada secmemek cok zor oldu. Ben de
ugrasmaya usenip hepsini sectim. Harddisk i parcalamaya (partion)
sira geldi. 3GB'lik diskin ilk bolumunde 98 var. 2. ve 64MB'lik bir
bolum halen Slack70 tarafindan Swap alani olarak kullaniliyordu. Ve
son bolumde 1GB Salck70 vardi. Ayni bolumlemeyi Corel Linuxa kabul
ettiremedim. Yani partion'lar kalsin sen bunlari formatla ve kur isini
yaptiramadim. Son iki partion'u silip yeniden olusturdum. Tam oldu derken
PC restart oldu ve hersey en basa dondu. Yine Harddik bolmune geldim. Yine
yeniden partion'lari olusturup kurlıma devam ettim. En sonunda dosyalari
kopyalamaya basladi. ilk %98'lik kismi son %2 lik kisimdan daha hizli
gecti. Ve PC'yi restart etmek istedigini soyledi. Restart edip bios'u C'den
acilacak hale getirdim. Ve Corel Linux acildi. Acilirken
Corel Linux
Corel Linux VGA
Corel Linux Expert
ve Windows gibi secenekler geldi.
Tahmin edeceginiz gibi Windows secenegi
Harddisk'in ilk bolumundeki 98 i baslatiyordu.
Corel Linux u secip devam ettim. KDE basladi.
Bu arada mouse'umda calismaya baslamisti.
Merakli merakli biraz dolastim. Ve sonunda ayarlarin yapildigi
programa girdim. Dil olarak Turkce'yi gorunce hemen sectim. Ama
Tukce font olmadigi icin Turkce karakterleri yazamiyordu. Yine de
Tamami olmasada bazi seyler ekranda Turkce gelemeye baslamisti.
Turkce fontsuz Turkce Linux kullanmaya calismak pek hos degildi.
Yeniden Ingilizceye dondum.
Bu arada bilgisayarimi kisa bir sureligine kapattim. Actigimda ne goreyim.
Mouse'um yine calismiyordu. Uzun sure ugrastiktan sonra /dev/mouse'u
yeniden olsturup mouse calisir hale getrmeyi basardim. Kurdugum
pekcok program KDE'nin menulerinde cikmiyordu. Harddiske yukledigi
programlari niye menulere de eklemedigini merak ettim dogrusu. Ve Corel
Update (Upgrade de olabilir) adinda bir programa girip yukledigim
paketlerden
gereksiz olanlarini kaldirmayi denedim. Birkac ufak programi ksldir dedim.
Problemsiz kaldirdi. Ardindan daha cokca belki 20'ye yakin kullanmayacagim
programi kaldirmasi icin isaretleyip kaldir dedim.
Bi sure biseyleri kaldirdi. Bir de baktim ki KDE'yi de kaldirilanlar
arasinda
gosteriyordu. Bwen boyle bir sey secmemistim aslinda.
Ama hala KDE calismaktaydi. Bir restart ediyim dedim. Ve acilista
X yerine text login e geldim. Login olup KDE'yi baslatmaya calistim ama
calismadi. Silinmisti. Yarim gun icinde Corel Linux'u kurmus ve bozmustum.
Benim gormek istedigim Corel Linux'un kolay kurulum ve program ekle/cikart
kismi idi. Ve basarisiz bir deneyim olmustu.
Iyi calismalar.
Arslan