[LINUX:11382] Re: Sendmail HA

Subject: [LINUX:11382] Re: Sendmail HA
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Sat 18 Dec 1999 - 11:39:29 EET

Selam,

Bu bulunabilirlik olayi ve performans (veritabani performansi, matamatik
islem performasi gibi) olayi icin cok farkli cozumler uretilmis durumda.
NASA tarafindan gelistirilmis Beowulf, Hebrew universitesi tarafindan
gelistirilmis olan mosix, kumeleme ozelligi getiriyor fakat neyi
kumeleyeceginize bagli bu.

Ayrica bu kumeleme islemi icin makinalar birbirine nasil bagli ?
(fastethernet ?) sorusunun cevabi bile secenkleri degistiriyor.

Ornegin mosix, gelismis bir at daemon undan baska bisey degil. Yapilan islem
process leri deiger makinalarda at kullanarak calistirmak. Bu islmeci
performansini artirmakla birlikte bulunabilirlik icin bir cozum uretmiyor.

Beowulf ise yine benzer islemi yapabilmekle birlikte, DSM (sitributed shared
memory) ve NVM (network virtual memory) gibi ilave bazi ozellikleri de
tasiyor. Ayrica cluster lar arasi mesaj gecisi icin free kutuphaneler de
gelistirilmis. Simdi adresini tam hatirlayamadigim bir sitede bir web
sunucusu gormustum bu ozellikleri destekleyen. Eger "linux clustering" diye
altavista da arama yaparsaniz, konuyla ilgili epey bilgiye erisebilirsiniz.

Biz ofiste mosix ile bazi testler yapiyoruz su anda ve fast ethernet
baglantili uc makinadan olusan bir sistem uzerinde calisiyoruz. Fakat normal
ticari isler nedeniyle testlere su aralar devam edemedigimizden ancak birkac
ay sonra bu konudaki deneyimlerimizi listeyle paylasabilecegiz sanirim.

Dogan ZORLU,
Grup Yazilim.