[LINUX:11317] Re: linux 2.0.0 y2k uyumlu mu?

Subject: [LINUX:11317] Re: linux 2.0.0 y2k uyumlu mu?
From: Ozgur C. Demir (ocd@mail.koc.net)
Date: Fri 17 Dec 1999 - 00:45:40 EET

On Thu, 16 Dec 1999, Taner Eraslan wrote:

> Merhaba,
> Linux konusunda hic tecrubem yok. Ancak linux 2.0.0 kurulu bir sistem var ve
> 2000 yilinda sorun yasayip yasamayacagimi ogrenmem gerekiyor. Sistem su anda web
> server, dns server ve mail server olarak calisiyor. Bu servisleri calistiran
> programlarin versiyonlarini da bilmiyorum cunku nasil bakacagimi bilmiyorum.
> isin cok basinda oldugumun farkindayim ama zaten amacim linux konusunda
> ilerlemek degil. Sadece bu sistemin (linux, send mail, apachee web server ve
> bind dns server) 2000 sorunu var mi yok mu bunu ogrenmek istiyorum.
> [...]

32 bit hardware uzerinde calisan Unix server larda 2000 yili degil 2038
yili sorunu vardir, 2038 yilina kadar teorik olarak butun mkn ler en az 64
bit hardware e gececegi icin Unix hicbir zaman (TEORIK OLARAK) Operating
System kaynakli 2000 yili sorunu ile karsilasmayacaktir, ama tarihi OS dan
aldiktan sonra son ilk iki hanesini kirpan bir software varsa (ki
bahsettiginiz daemon larin hicbirinde bu tip bir sorun yok) durum
degisebilir tabii ki ..

Kolay gelsin

Ozgur C. Demir
Koc.NET