[LINUX:11232] Cok acil Unix-Novell iliskisi

Subject: [LINUX:11232] Cok acil Unix-Novell iliskisi
From: Kadir Leblebici (leblebici@telebot.com)
Date: Wed 15 Dec 1999 - 12:44:55 EET

        Merhabalar;
Belki Bu yazinin yeri burasi degil ama acil yardima ihtiyacim var o yuzden
yaziyorum. Umarim kimseyi kizdirmam.
  Son gunlerde arkadaslardan gelen bir problem su sekilde canimi SIKMAYA
basladi. Bir turlu kime sorduysam yanit bulamadim. Bir de listeye atayim
dedim. Oncelikle yapiyi biraz anlatayim.

Bir scounix server var. Uzerinde ticari paket program calisiyor.
Bir novell server var Print serverlik yapiyor
10 tane harddiski dahi olmayan client var.
clientler unix makineyi su sekilde ulasiyor. Boot eprom ile novell e
bagliyor, noveldeki tt adindaki bir program ile unix e telnet
cekebiliyorlar. sistemdeki tum yazicilar novell uzerinde tanitilmis. Unix
teki programda cikti almak icin unix makine novell printer a login oluyor.
kullanicilar kendi kisa yol dosyalari uzerinde yazici ayarlari sayesinde
cikti alabiliyorlar. Yani yazici icin unix novell baglaniyor. Onun
yazicilarini kullandiriyor.
Problem ise su bu sistem yaklasik olarak 3 aydir sorunsuz calisirken. Bir
den bire unix novell e login olduktan sonra 10 dakika icinde baglanti
kopuyor tekrar baglanin gibi bir ibare vermeye basliyor. Tekrar login oluyor
hata bu sekilde devam ediyor. Acaba sorun unix den novell e baglanan user de
bir sorun mu diye baska bir user ile de baglanmamiza ragmen yine ayni hatayi
yapiyor. Sistemi kuran sahis telefon ile problem novell dir diyor. Novell
ciler ise problem unix tendir diyor. Anliyacaginiz iki dere bir arada
kaliyoruz. Boyle bir problemi nasil asabilirim. Benim bildigim novel de
kullanici 5-10 calis sonra logout ol diye bir ozellik yok. Unix ise hic
bilmiyorum. Acabu unix tarafinda boyle bir ozellik olabilirmi?
Soz soz olarak kisaca cok acil yardim.Help Me!!!!