[LINUX:11227] Re: snmpd ve mrtg

Subject: [LINUX:11227] Re: snmpd ve mrtg
From: Alper_Oguz (alper@eksen.com)
Date: Wed 15 Dec 1999 - 11:28:36 EET

>snmp udp socket lerini kullanır, (telnet tcp kullanır) port scanner
türü bir
Yani her telnet cekemedigim servis calismadigi anlamina gelmiyor. :)

>yazılım ile bunu tespit edilebilir. snmpd, ps çıktısında görülüyorsa
>çalışıyordur. snmp tarafında snmp.conf'un uygun ayarlanmış olmalı ve
mrtg
Evet prosesi var fakat conf dosyasinda hatalarim var galiba.

>den snmp agent'a erişmek için kullanılan community string lerininde
doğru
>olması gerekiyor.
cfgmaker 1-2 sayfa cikti verdi, baktim connection refused gibisinden bir
hata vermisti. Bir de calistirirken -vendor 'un yaninda soyledigin
community ve router girmemi istemisti. Buralara ne giricem? router
bolumune galiba kendi ip'mi. Peki burda community tam olarak ne oluyor?

>mrtg nin doğru çalıştığının denetimi, snmp ayarları yapılmış
NT/router/vs
>ile kolayca denenebilir.
mesela?

>Ayrıca www.cmu.edu/netdev den snmp tools çekilip kullanılarak snmp
agent 'ın
>doğruluğu denenebilir.
Adres hataliydi ama programi freshmeat'den filan bulurum.

Tesekkurler

Alper Oguz
alper@eksen.com
uin: 4073197