[LINUX:11163] Re: snmpd ve mrtg

Subject: [LINUX:11163] Re: snmpd ve mrtg
From: Zafer Daştan (zd@eti.cc.hun.edu.tr)
Date: Tue 14 Dec 1999 - 02:12:52 EET

Merhaba,
snmp udp socket lerini kullanır, (telnet tcp kullanır) port scanner türü bir
yazılım ile bunu tespit edilebilir. snmpd, ps çıktısında görülüyorsa
çalışıyordur. snmp tarafında snmp.conf'un uygun ayarlanmış olmalı ve mrtg
den snmp agent'a erişmek için kullanılan community string lerininde doğru
olması gerekiyor.

mrtg nin doğru çalıştığının denetimi, snmp ayarları yapılmış NT/router/vs
ile kolayca denenebilir.

Ayrıca www.cmu.edu/netdev den snmp tools çekilip kullanılarak snmp agent 'ın
doğruluğu denenebilir.

İyi çalışmalar