[LINUX:11141] Ibret

Subject: [LINUX:11141] Ibret
From: Vasif İsmailoğlu (vasif21@istanbul.edu.tr)
Date: Mon 13 Dec 1999 - 19:15:08 EET

Meabalar arkadaslar. Belki de bu adam kac gundur nerededir diye hic
dusunmediniz. Ammabir arkadasimin kehaneti oldu. Ona gore eger birisi
fdisk ve fips'le ugrasmaya basladiysa format ve win98'le gorusecekdir
demektir. Evet sistem cokdu. Hem de cok basarili bir partitioning
sonrasi.
      Bir kere uykusuz bir gece sonrasi sabah bilgisayarin basina ourup
sorduklarima cevap gelmeden kendi basima ise koyuldum. Fips
calismamisdi. Megerse defrag sonrasi hemen fips'le is koyulmak
gerekiyormus. O zaman isin icine swap file'lar filan girmez. Ne ise olay
cok basarili bir sekilde gecdi. Her sey harika oldu. scandisk de ok.
Ama o da ne. C'ye de bir scan yapalim dedik. Ortaya o kadar a korkunc
gorunmeyen ayni kumeye 2 dosya yazilmasi hatasi cikdi. Ustelşik scandısk
olayi tamir etti. nedense butun AVP dosyalari daha dogrusu exe uzantili
dosyalari bu hatayi verdi. Sorun yok. Dosyalarim hala C'de. yani eski
yerinde. D kuzu gibi masum ve temiz. reboot etmek geldi icimden ve
...... Windows gitmis. Backup'i yuklemek istedim. Basarili. Ama acilis
yine de yok. Startup disk filan hikaye. Ne ise olay koptu. CD'de
cablarim var idi. Sistem diski ile acib CDrom'aulasmak istedim. Amma
nedense mscexe olmasina ragmen tanimadi. Ne ise dos altinda butun
dosyalarimi yeni D: ve linux altina aldim. Linux doldu. Ne ise C'yi
silmek istedim. Kabul etmedi. Ne ise o kadar bunaldim ki kendimi butun
C'i formatlarken buldum. Daha dogrusu hard diski. Ne ise. Sistemi
yeniden kurduk. Olaydan da bayagi bir ders cikardik. Amma dosyalarim
gitti. Soyleyeceyim fips gzel bir olaydir. Amma defragdan hemes sonraki
boot'da ve yedekleme sonrasi yapılmalidir. He ir de ne icin yazdim.
Linux'da sistem dolduktan sonra X window cokdu. Ve linux da acilmaz
oldu.
   ecvet dostlar bir de elinde exe2explor olan varsa gondersin. tesekkur
ederim.
     Dr. Vasif