[LINUX:11134] Re: Apache`de Cookie ile Authentication & Servletperformansi (fwd)

Subject: [LINUX:11134] Re: Apache`de Cookie ile Authentication & Servletperformansi (fwd)
From: Bilgi Kuflu (bilgi@bilgiyayinevi.com.tr)
Date: Mon 13 Dec 1999 - 16:18:45 EET

Merhaba,

Burak DAYIOĞLU wrote:

> [...]
> istemcilere gönderdiğim cookie'leri bir biçimde anlaşılmaz (scrambled)
> hale getirir ve deneme yanılma ile kendisine bir ID üretemeyeceği biçime
> getirirsem (pek zor değil) yeterince güvenli hale geliyor. Kimlik
> denetimi için kullanacağımız ideal biletten ne isteriz?
> a. Bileti başkasına veremesin
> b. Bilet bir süre sonra kendi kendisini iptal etsin
> c. Biletin üzerinde yazılanları kimse anlayamasın
> d. Bileti kimse kopya edemesin
>
> Bu özellikleri sağlayacak cookie'ler kullanmanın sakıncalı/riskli kısmı
> ne olabilir? Bu özelliklerin cookie'ler tarafından sağlanamayacak

Butun bunlari session id de saglayabilir. Ustelik cookie dosyasi kopya
edilemezmi? Bence a ve d'yi session id de cookie de saglayamaz.

> "eski"'nin ne kadar eski olduğu önemli... Uygulamaya göre cookie
> geçerlilik süresi olarak 1 saat bile uzun bir süre olabilir...

Eger cookie'yi kullaniciyi sitede dolastirmak icin kullaniyorsaniz
evet; bir saat bile uzun bir sure sayilabilir. Ancak cookie'yi bir
kullanici tanima yontemi olarak kullaniyorsaniz o zaman saatte bir
expire eden bir cookie'nin ne anlami var? Muhtemelen bir dahaki
baglanisimda eski cookiemin suresi doldugundan, yeni bir cookie
atanacak ve yeni bir kullanici mumalesi gorecegim. Tanima araci olarak
kullanildiginda "eski", "yeni" kavramlarinin pek bir fonksiyonu
oldugunu dusunmuyorum. Zira tanima araci olarak cookie'nin bir sure
sonra kendi kendini iptal etmesinin istenilen bir ozellik olacagini
dusunmuyorum. Huviyetinizi yenilemek icin saatte bir nufus idaresine
gittiginizi dusunsenize.. :)))

> ben kabul etmiyorum... :)

Peki ben sizin cookies.txt dosyanizi kopyalasam ve o dosya ile siteye
kendi makinamdan tekrar baglansam ve sitede beni otomatik olarak
tanidigi icin, hicbir bilgi sormadan alisveris yapmama izin verse.
Bunun sizce bir sakincasi yokmu??

> cookie'lerin hatırladığım tek ciddi güvenlik problemleri ziyaret edilen
> eski sayfalara ilişkin bilgilerin istemciden alınabilmesi idi ve son
> 8-10 ay içinde cookie'lere ilişkin ciddi bir güvenlik probleminin ortaya
> çıkarıldığını anımsamıyorum.
> (bu zaten çok önemli değil, siz eminim
> javascript'i de iptal etmişsinizdir :)

:))) Evet, elimden gelse onuda iptal ederdim ama bircok sitede problem
yasardim ve sIkIci bir durum olurdu.

> session id'lerinizi cookie'lerde güvenli bir biçimde saklayın... :)

Burada farkli fonksiyonlari birbirinden ayiralim bence. Session ID'ler
adindanda anlasilabilecegi gibi oturuma ozgudur. Kullanici siteden
ayrilinca isi de biter. O yuzden

1) Site genelinde kullaniciyi o oturum icin dolastirmak:

Cookie OK
SessionID OK

(eger cookie session id iceriyorsa zaten ikiside ayni sey)

2) Kayitli bir kullaniciyi bir sonraki ziyaretinde tanima yontemi
olarak:

Cookie OK (uzun surede expire ediyorsa tabii)
Session ID NO

(Session ID kullanici siteden ayrildiktan sonra iptal olacagindan bir
dahaki ziyarette kullanilamaz, baska bir tanitma yontemine de ihtiyac
vardir. Ornegin sifre)

3) Kayitli bir kullaniciya authorizasyon vermek icin

Cookie NO (Cookielerin guvenlik aciklari)
Session ID NO (2. maddedeki ayni sebepten oturu)

Tek basina veya bir arada cookie ve session id'lerin yeterli olacagina
inanmiyorum. Eger sitedee authorizasyona ihtiyac varsa mutlaka bir
baska yontem de olmali..

Herkese iyi calismalar..