fsck

Subject: fsck
From: Vahric MUHTARYAN (vmuhtaryan@coptek.com.tr)
Date: Tue 31 Aug 1999 - 17:16:10 EET DST

            Sayin Yetkili ,

            Oncelikle sunu sormak istiyorum . fsck bizim windowsta veya dosta bildigimiz scandisk e esdeger sanirim . Peki Linux da hic bir defrag programi yok mu ? Yoksa Linux un file sistemi (ext2) Novell in file systemi gibi boyle bir seye ihtiyac duymuyor mu ?

            fsck.ext2 /dev/hda1 dedikten sonra kendisi 3 adet inodes containing dublicate/bad block buldu . Simdi bu buldugu bad sektor mu yoksa bizim bildigimiz capraz bagli dosyalar mi cunku bunlari bulduktan sonra soyle bir yazi geldi ?

3 inodes containing dublicate/bad block
/var/log/maillog --> shared
        /var /log/squid/cache.log

arkasindan soruya <y> ? y diyerek gectim .

ardindan
Pass 5 Checking group summary info
Block bitmap differences +76253 +76254 .......... -660491 -660492
fix <y> ? diye bir soru cikti bunu y diye gectim ama bunu anlami nedir ?

free blocks cou. wrong for group#0 (6,counted64) gibi birden fazla yazi cikti bunlar nedir ?

Butun islemler bittikten sonrada

/dev/hda1: 45250/257000 files (0,6% non-contiguous) , 762835/1024001 blocks --> burdaki diskin % 0,6 problemli falan mi oldugunu gosteriyor ?

ama ayni diski silip bastan yuklediginizde bu oran olmuyor ... bunu sebebi nedir ?

Birde su disklerdeki

loast+found lar ne zaman devrede oluyor veya ne is yapar nasil yapar ?

Vahric MUHTARYAN