Re: [LINUX:8417] Re: cgi-bin programlari

Subject: Re: [LINUX:8417] Re: cgi-bin programlari
From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Wed 18 Aug 1999 - 22:07:59 EET DST

> bunu bende merak ediyorum ikitane minumum dns i host ettigimizde
> /usr/local/apache/cgi-bin dizini butun host edilen dns ler icin common mu
> olcak??????

bu sorulari cevabi lbt'de varmi bilmiyorum aam bu liste bir kac kere
cevaplanmis olmali.

1) bir sunucda bir den fazla web tutuluiyorsa, virtual host olarak
tutulanlari kastediyorum,
her bir tanimda istenirse /cgi-bin/ tanimi yenilenir.
Istenirse adi degistirilerek iki tane scgi-bin olabilir

/cgi-ybin/ veya /cgi2/ yada /userbin/, /script/, yani caniniizn istedigi tanimi
ScriptAlias /cgi-ybin/ /caninizin/istedigi/yer/
seklinde tanimliyabilirsiniz.

ikitane ayni isimde ScriptAlias yada Alias tanimliyamazsiniz.
VirtualHost tanimi icinde kullandiginiz ana tanimi etkisiz yapar

Guvenlik acisindan cgi-bin'e ne konacagina biraz dikkat etmek
egrekebilir.
Kullaniclarinza guveniyorsaniz, her hangi bir diznde .cgi sonekli
dosylarin calsiamsina izn verebilrisniz.

bunun icin o dizinlere ExecCGI izni vermek gerekir. sayet bu

vede Addhandler satirin onunu acmak gerkeir , icinde .cgi geceni
kastediyoruz. Bu durumda her adi dosya.cgi, ve calisma izni olan
her dosya bir cgi script olarak gorev yapar.

Saygilar
Mustafa Akgul