Ynt: [LINUX:8349] modemle intenet

Subject: Ynt: [LINUX:8349] modemle intenet
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Sat 14 Aug 1999 - 13:50:39 EET DST

Sayin Ilgar,

Kullandiginiz Linux un ne oldugunu belirtmemissiniz. Fakat, yazdiginiz
mailde en cok dikkat ceken netmask:: 255.255.255.255 olusu. Boyle bir mask
olmamali. Sorununuz buradan kaynaklaniyor. Bu duzeltildikten sonra birde
gateway olarak hangi adres geliyor ona bakmalisiniz. Baglandiginiz isp den
bulundugunuz networkun gercek mask ini aliniz.

Olayi basitce anlatmak gerekirse netmask su is icin kullaniliyor;

Ornegin 255.255.255.240 maskina gore karsi taraftan (isp) routing leriniz
ayarli ve ip adresiniz 1.1.1.49. (Bu numarayi basit olsun diye veriyorum
cunku bazi arkadaslar bu sayilara olaganustu hassaslar) maskinizdaki 240 i
255 den cikariyorsunuz. 16 tane ip numarasinin bu subnette oldugu
anlasiliyor. 1.1.1.48 network, 1.1.1.63 ise broadcast adresiniz oluyor. Eger
makinanizdan baglanmaya calistiginiz karsi makinanin adresi 1.1.1.49 -
1.1.1.62 arasindaysa iletisim direkt gerceklesiyor. Zira ayni networkte
oldugunuz anlasiliyor. (Netmask bu nedenle cok onemli) Bunun disindaki
durumlarda ise paketleriniz gateway inize gidiyor ve eger cevap gelirse yine
gateway dan geliyor. (Ayni fiziksel networkte olsaniz bile farkli ip
networkleri kurabilirsiniz bu netmask sayesinde) Bu islemi tcp stack iniz
otomatik yapiyor.

Ctrl-u ya bastiginizda artik iletisiminiz terminal modundan cikip ppp
paketleri ile saglanmaya basliyor. O nedenle o abuk sabuk karakterler onemli
degil.

Umarim isinizi gorur.

Saygilar.

Dogan Zorlu