Re: [LINUX:8220] restart

Subject: Re: [LINUX:8220] restart
From: r tolga (tolga@www.soc.metu.edu.tr)
Date: Sat 07 Aug 1999 - 01:06:34 EET DST

HITemUP xxx wrote:

> slmlar yeni ve acemi bir linux kullanıcısıyım
> normalde her zaman linux umu ctrl alt del ile kapatirim ama bu sefer
> restart tusuna bastım ve linuxum artık acilmiyor.hd temizlenmemis
> slackware kullaniyorum yardimlarinizi bekliyorum

ctrl+alt+del Mandrake disinda hangi surumlerde /sbin/reboot
a gore ayarlanmis durumda bilen varmi? Slack de umount islemlerini
yapmiyor diye biliyorum.

Sorunuza gelince;
bilgisayarinizi herzaman
acip kapatmak icin
# shutdown -r now (restart)
komple kapatmak icin
# shutdown -h now (halt)
komutlari ile kapatiniz....
Bilgisayar nerede takiliyor...
yani sizi bakim icin bir shell'e mi atiyor
yoksa ....did not umounted cleanly, check forced
gibi bir mesaj verip bekliyor mu?
ikinci durumsa bekleyin bitirsin.
Birinci durumsa manuel olarak fsck yapmaniz gerek.

--
+ R. Tolga Korkunckaya                        +