Re: [LINUX:8151] external modem

Subject: Re: [LINUX:8151] external modem
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Thu 05 Aug 1999 - 08:16:02 EET DST

On Wed, 4 Aug 1999, Bahadir ARMAGAN wrote:

> external Boca marka 33.600 bir modemim var
>
> ln -s /dev/cua2 /dev/modem
> setserial /dev/cua3 irq3

Oncelikler yukarda /dev/modemi /dev/cua2 olarak gostermissiniz sonrada
/dev/cua3 config ermissiniz!!

Hemen soruna donelim.. Oncelikle Linuxta artik /dev/cuaxx'ler
kullanilmiyor artik.. Onun yerine /dev/ttySxx kullansaniz daha iyi olur..
Bu arada nedense bende Boca modemimde buna benzer sorunla karsilasmistim..
Alette jumper oldugundan sadece Default com4 uzerinde calisiyordu .. Ama
isin ilginc yani linux bunu detect ederken mouse ile ayni irq
kullaniyordu.. Bende internete baglandigimda mouse'u oynatinca modemin
response verdigini fark ettim!! Sonradan dikkatlice loglari inceleyince
hatayi buldum.. Hemen manuallarindaki ayarlara setserial ile ayarladim
Sizin sorununuz da buna benziyor olabilir..
Bu arada dip not:
DOS(com1)/Linux(ttyS0)
DOS(com2)/Linux(ttyS1)
DOS(com3)/Linux(ttyS2)
DOS(com4)/Linux(ttyS3)

olarak kabul ediliyor.. Ayarlarinizi buna gore yapin..
iyi calismalar..
dS