Re: [LINUX:8114] [offtopic] RIPE konusunda bilgisi olan varsa lütfen yazabilir mi?

Subject: Re: [LINUX:8114] [offtopic] RIPE konusunda bilgisi olan varsa lütfen yazabilir mi?
From: cem ispir (ispircem@teklan.com.tr)
Date: Wed 04 Aug 1999 - 11:46:05 EET DST

Tuncay Arpacı ( Network Uzm. Dexar ) wrote:

> Sizlere bir sorum olacak..
> Acaba RIPE nedir bu organizasyona kayıt niçin yapılır.Yaptırmasak ne
> olur.ISP olmak için bu şart mı?.Ayrıntılı bilgisi olan varsa tel ile de
> görüşmem mümkün.
> Kıymetli zamanınız için teşekkür eder iyi çalışmlar dilerim.

    Merhaba ;

    Bugun tuhaf bir bicimde mail yazma halim tuttu olur olmaz mail
yaziyorum , neyse bir tur exhibitionalism sanirim ...

    RIPE avrupa ve cevresinde IP networking icin kullanilabilecek uniq
IP numaralarinin edinilebilecegi bir kurulus kisaca , ismi sanirim
fransizca bir seyin kisaltmasi onun icin hatirlamiyorum ... eger bir
IP numaraniz var ise , RIPE a

a) birisi sizin yerinize kayit yaptirmistir.
b) birisi kendine kayit yaptirmis bunu size kullandiriyordur.
c) IP aslinda sizin degildir bir sekilde birileri bir nedenle route
ediyordur ama sizin degildir ...

RIPE ile direct contact a gecmek icin, ISP olmak bile yetmeyebilir daha
kucuk Local registry ler ile muhatab olmaniz gerekebilir.

Yaptirmazsaniz IP numaraniz olmaz .

    Bilgi icin www.ripe.net , ten ripe-n den ripe-k ya kadar olan ripe
dokumanlarini okuyabilir , veya web sayfalarindan gereginden fazla detayli
bilgi edinebilirsiniz .

> Tuncay Arpacı
> Network Mühendisi
>
> Dexar Multimedya ve Telekominikasyon A.S.
> Ambarlı Petrol Ofisi Dolum Tesisleri Yolu Vestel Tesisleri No:3
> Avcılar-Istanbul
> Tel: +90 212 422 00 00 1595 (ext)
> Fax: +90 212 422 02 05

"How should I know if it works? I only coded it." --- ---