AMD K6 Optimize binaryler ve SRPMS leri

Subject: AMD K6 Optimize binaryler ve SRPMS leri
From: Erhan Bilgili (erhan@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Mon 02 Aug 1999 - 15:33:00 EET DST

Merhaba,

  ftp://ftp.deu.edu.tr/pub/linux

  adresinde AMD K6 islemcileri icin optimize edilmis binary lerin ve oldukca
yeni programlarin bulundugu (sadece RPM) bir site hazirliyorum. sitede ayrica
PentiumGCC nin en son snapshotlarinin ve pgcc-2.95 in RPM ve SRPM leri
bulunmakta . haftada 1 veya 2 kere update ediliyor. AMD K6 kullanicilarina
siddetle tavsiye ederim.

  su anda sitede bulunan programlari sahsen kendim kullanmaktayim ve
herhangibir problemle karsilasmadim. eger siz karsilasirsaniz ve bana haber
verirseniz sevinirim .

  ayrica sitedeki C++ ile yazilmis programlarla ilgili birkac notum olacak.
  su anda programlar gcc (GNU Compiler Collection olarak degistirildi) nin 2.95
versiyonu uzerine kurulmus olan pgcc-2.95 ile compile ediliyor (yakin zamanda
egcs ve gcc de birlesti) . gcc-2.95 in en son 19990718 snapshotunda (belki daha
once) libstdc++3 ve g++3 e gecis oldu . sadece binaryleri update ederseniz
buyuk ihtimalle problem yasayacaksiniz . o yuzden update den sonra problem
yasarsaniz pgcc-xxxxxxxx altindaki libstdc++ nin son versiyonuna upgrade
etmeniz gerekecek . upgrade den sonra hala bir problem yasarsaniz bulunamayan
library e libstdc++.so dan bir link olusturup ldconfig yaparsaniz problem
cozulecektir.

    (p)gcc-2.95 icin ayri bir not ise , bu surum ile bazi radikal degisiklikler
geldigi icin bazi problemler yasayacaksiniz - register clobbering problemleri
 (mesela linux kernel) , C++ problemleri vs . bunlar aslinda pgcc nin degil gcc
nin eski versiyonlarinin bug larindan kaynaklana problemler. compiler inizi
upgrade ederken de bunu unutmayin. ben mumkun oldugunca hatalari duzelterek
binaryleri hazirliyorum . umarim bir problem cikmaz.

  ayrica pgcc-xxxxxxxx dir inde colorgcc de bulunmakta . bunu tum compilerleri
install ettikten sonra install etmeyi unutmayin . pgcc-2.95 i install ederkende
belirtilen sirada install etmeyi unutmayin !!!!!!!!!!

  neyse simdilik bu kadar ....

    eRHan Bilgili