Re: [LINUX:8003] Re: SuSE

Subject: Re: [LINUX:8003] Re: SuSE
From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Sun 01 Aug 1999 - 13:33:31 EET DST

> sormak. Linux'un yayginlasmasi icin hersey yapilmali mi?

Boyle bir soru sordugumuz zaman hemen akabinde su sorularinda sorulmasi
gerekiyor sanirim.

Eger Linux un yayginlasmasi icin hersey yapilmayacaksa neler yapilmali
neler yapilmamali?

Nelerin yapilamayacagina nasil karar verilmeli?

> Windows kullanicilarinin gonlunu celme yolunda "bu tur"
> programlara ve program ureticilerine prim vermek dogru mu?

Linux un yaginlasmasi sadece windows kullanicilarinin gonlunu celmek ile
mi olacak bir is?

burada sanirirm tekrar ters dusuyoruz. Cunku ben bu programlari windows
kullanicilarinin gonlunu celme yolunda kullanilmasi gereken programlar
olarak gormuyorum.

Daha once de soylemistim vnware i ben Linux altinda linux icin
kullaniyorum ve hic windows kullanmayan ve kullanmaya ihtiyac duymayan
biri olarak benim de gonlumu celiyor.

> Birakiniz Linux'un sayisal buyumesi ile bu tamamiyle
> kar amacli hareket eden sirketler ugrassin.

Neden????
Iste bence asil problem burada neden bu isi kar amacli sirketlere
birakalim.?
Eger onlara birakirsak iste o zaman Linux un yayginlasmasi sagliksiz olur.
Bu isi asil sagikli olarak yapabilecek kisiler bizler degil miyiz?
Eger bu is sirketlerin isi ise linux.org.tr nin isi ne?

> Su soruyu soruyorum ve cevap alamiyorum: Gimp gibi bir
> resim isleyici yaratilabiliyor da neden CorelWP ya da
> MSOffice Word gibi bir kelime islemci henuz ortalikta yok?

Ms word den cok daha iyisi ortada var. TeX, ama acaba kac kisi kullaniyor?
Linux un saglikli yayginlasmasindan bahseden birinin Ms word den
bahsetmesi bana cok da saglikli gelmiyor ackcasi.
Hic TeX kullandiniz mi?
Eger kullandiysaniz word un ne kadar ezik kaldigini
biliyorsunuzdur.

Hadi diyelim Tex kullanmiyorsunuz Staroffice var.
Word den ne kadar ustun oldugunuda sanirim herkes biliyor.

Hadi bunuda kullanmak istemediniz dgerlerine gore daha basit olsada
papyrus var.

Nasil oluyorda hem bunlari gozardi edip niye word gibi birsey yok diyor
hem de ayni zamanda windows kullanicilarinin gonlunu niye celmeye
calisiyoruz diyorsunuz?

> Cunku, insanlarin aliskanliklari var. Yillardir MSWord
> kullanan bizler birakiniz isletim sistemi degistirmeyi
> baska bir kelime islemciye dahi gecemiyoruz.

Bu bence tembellikle alakali olan birsey veya aradki guc farkini
algilayamamakla olan birsey.

> Ve her gecen gun Linux adina ve Linux icin bu aliskanliklar
> yaratiliyor. VMWare de benim acimdan bu aliskanliklari

Bence bunlarin aliskanlik le pek alakasi yok

> tatmin etmenin bir baska yolu.
> Size katiliyorum, gercekten ilginc bir program. Ve/fakat
> bu tur programlarin arkasinda yatan ve Linux'u, bizleri bekleyen
> tehlikenin ayrimina varmaliyiz.

Hepimiz bilincli olarak Linux u gelistirmeye ve saglikli olarak yayamaya
calismak icin organize olusak bu tur problemlerin olmayacagini
dusunuyorum.

> Tartismayi uzattiysak tum Listeden ozur dilerim.
> Iyi Calismalar, Saygilar.

Gercekten sanirim bu isi lsteye fazla tasidikisterseniz kendi aramizda
tartisalim.
Herkese IYI CALISMALAR

                                                       MURAT KOC