gecikmeli mesajlar ve konular

Subject: gecikmeli mesajlar ve konular
From: Mustafa Karakaplan (mkarakaplan@inonu.edu.tr)
Date: Fri 10 Dec 1999 - 21:03:31 EET

Selamlar,
Bu listenin uye oldugum diger listelerden farkli ve rahatsiz oldugum
yanlari sunlar.
Hani Turkiyenin en genis ve yaygin linux listesi ve arsivleniyor. Cogu
zaman faydali bilgiler ediniyorum. (Sen de listeden cik diyenlere)
Bazan kendi verdigim yanitlara bile gerek duyuyorum.(her sey akilda
tutulamiyor)

1) Birkac hafta once kapanmis bir konuyu yeni tatilden donmus ve mailini
   yeni okuyan birisi sanki konu yeniymis gibi yeniden acabiliyor.

2) Arastirmadan etmeden otoriter bir tavirla birseyler atilip tutuyor.
   (Bu maili affiniza siginarak yaziyorum.:-) )

3) Basit bir soruya en az on tane yanit geliyor.

4) Kisisel yazisma daha anlamli olabilecekken. Her sey listeye atiliyor.
   Bazan chat yapar gibi mail geliyor.

5) Liste arsivi veya internette arama yapilmadan soru soruluyor.
   Karsilastigim problemleri listweb.bilkent.edu.tr/linux dan arayip
   bulabiliyorum. listweb akil defteri olarak kullanilabilir.

6) Bir linux-faq dosyasi olusturulup belirli araliklarla listeye
   atilabilir.
   Uye oldugum birkac liste bu sekilde uygulama yapiyor.

7) Listeye atilan maillerin gecikmeli dagilmasi nedeniyle konular tekrar
   ediyor veya yaniti verilmis bir soruya tekrar tekrar yanitlar geliyor.

8) Makinanin ozelligi veya hata belirtilmeden soru soruluyor.
   Ornekler:
   Modemle internete baglanamiyorum neden? (Telefon kapalidir)
   Yazicim yazmiyor hata ne olabilir? (Paralel kablo cikmistir.)

9) Subject baska mesaj baska mailler. Veya reply den sonra temizlik
   yapilmamis mailler.
   listweb de arama yaparken cok fazla yanit geliyor. Cogu ilgisiz seyler
   ve aradiginiz yaniti bulmak zorlasiyor.

Buraya kadar okuduysaniz tesekkurler.
Sevgi ve saygilarimla.