netscape

Subject: netscape
From: Ceyhun ALVER (ceyhun_a@hotmail.com)
Date: Thu 09 Dec 1999 - 23:00:57 EET

slm arkadaslar,

asagida yazdiklarimin linux ile pek bir ilgisi yok acikcasi. ancak ie vs.
netscape tartismasinin uzerine, asagidaki sorunu sizlerle paylasmak istedim.
bu sorun benim aklimi fazlasi ile kurcaliyor. daha once baska yerlere de
danistim ancak bir sonuc alamadim. umarim yardimci olabilirsiniz.

asagidaki html kodlari ie ile gayet duzgun ve kuralina uygun bir sekilde
calisirken, netscape altinda hic anlaymadigim bir takim sorunlar cikariyor.
asagidaki kodlari, buyuk bir sayfadan ayiklayarak cikardim. tamamen
sadelestirilmis hali ve sorunu direk olarak naklediyor.

eger bu satirlari netscape altinda calistirirsaniz cok ilginc bir sonuc elde
ediyoruz.

benim anlamadigim ve aklima uzun bir suredir takılan sey su (sunlar):

1) asagidaki "g" harfinin fontu neden usttekinden farkli cikiyor
("helvetica" cikmasi gerekirken, netscape'in standart fontu cikiyor) ?
2) yukaridaki g harfi neden tablo ile beraber ortalaniyor?
3) neden icerideki table'in width parametresini silince, asagıdaki g
harfinin fontu duzeliyor (helvetica oluyor)?

not :
1) g harfini kullanmamin nedeni, degisik fontlarda kolayca ayirt
edilebilmesi. yani u harfi farkli fontlarda ayni gozukebilir ama g harfi
oyle degil.
2) TD { font-size: 10pt; font-family: Helvetica; }
bu taki tablo icerisindeki fontu her seferinde TD takisi icine font takisini
girerek degistermemek icin.. (biraz karisik oldu) yani her seferinde table
icinde td'den sonra font yazip yazi tipini belirlememek icin. bu taki ile
sayfadaki table'lardaki butun fontlari otomatik olarak belirlemis oluyoruz.
3) burada yazdiklarim netscape ile cikan sorunlar. ie ile hicbir sorun
meydan gelmiyor. dogru dizaynin nasil olmasi gerektigini, bu satirlari ie
altinda calistirarak gorebilirsiniz.
4) eger sorunuma cevap yazacak birisi varsa lutfen ceyhunalver@hotmail.com
adresine atsin ki listeyi bos yere isgal etmeyelim...

tekrar soylemek istiyorum. bu mail linux ile ilgisiz. ancak ie ile netscape
arasinda bu denli bir tartisma ortami dogunca, ben de aklima takilan su
sorunu aradan cikarmak istedim. kusura bakmayin..

iyi calismalar
ceyhun