Progress & Linux ve y2k Problemi Hakkżnda

Subject: Progress & Linux ve y2k Problemi Hakkżnda
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Mon 06 Dec 1999 - 10:20:21 EET

Selam,

Progress 6.2, linux uzerinde sorunsuz calismaya devam ediyor. TPC-B testi
icin ornek datayi (1,000,000 account, 100,000 office, 5,000 resort)
olusturmayi basardim. Simdi sira transaction/sec cinsinden bunu bilgi haline
getirecek birkac test programi yazmaya geldi.

Progress 6.2 icin Apache altinda WebSpeed olmaksizin web baglantisi
kurulabilmesi icin 4speed adini verdigim birkac ufak .p ve .i dosyasindan
olusan bir tool hazirladim. Testlerini bitirince yakinda linux.org.tr a
koyabiliriz.

Ayrica Progress 6.2 versiyonu icin soylenen 2000 yili problemi gercegi
yansitmiyor. Servodata'nin versiyon 8 i satma hirsindan kaynaklaniyor
sanirim. Konuyla ilgili soyle bir test yaptim:

iki dosya (birbirinin ayni ozelliklerde) icine birisi 1999 digeri 2000
yilinda tarihler alacak sekilde 1000 kayit yazdim. Sonra birinci (1999 olan)
dosyadan ilk kayittan sona dogru gidip diger (2000 li) dosyadan
esleniklerini tarih index ile buldum, haftanin gunu ve yilin gunu
bilgilerini de kontrol ettim. Sonuc: HATA YOK. Sadece proserve ediliyken -yy
1950 gibi bir bilgi ilave etmek gerekiyor. (Bu islem sadece dump ve
loadlarda sorun ciktigi icin gerekli. Bunu vermezseniz dump ederken
01/01/2000 olarak yaziyor. Verirseniz de 01/01/00 yaziyor ve en sona base
date in 1950 oldugunu yaziyor)

Neyse, eminim birsuru insan bunu merak ediyordur. Biraz ugrastirdi ama
sonuclar sevindirici. Ulkemde 6.2 versiyonu birsuru yerde kullaniliyor ve
bunu 8 e upgrade etmek gereksiz bir kaynak kaybi olacaktir. Belki
birilerinin isini gorur.

Dogan ZORLU
Grup Yazilim, IZMIR