Re: [LINUX:10862] Re: genis hard disk ve lilo

Subject: Re: [LINUX:10862] Re: genis hard disk ve lilo
From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Sun 05 Dec 1999 - 09:12:15 EET

At 05:48 AM 12/5/99 +0200, you wrote:

>Tipik 1024 cylinder sorunu sectorlerle Lilonun sorunu yoktur..
>Eger kernel ilk 1024clinder icinde ise boyle sorun yasatmaz .
>Ama sistemi tek partition yapip bir diske koymussaniz o zaman silip en az
>iki'ye uce ayirmaniz gerekecek.
>Yada ilk partitionlarda windowze varsa o zaman loalin filan
>kullanacaksiniz. Ne yazik ki bundan baska sansiniz yok..:(

Windos ile yapsa da kurtaramaz. Windos'un da ilk 1024 silindir icinde
olmasi gerekiyor.

Bu aslinda sadece 1024 silindir icin degil, tum "bios'un duzgun goremedigi"
diskler icin gecerli. Linux, bios falan dinlemeden diski gorebiliyor. Yani
ornegin siz 13 gig'lik bir diski bir 386'ya bile takip kullanabilirsiniz
linux'ta.

Ama butun sorun boot'tan kaynaklaniyor. Boot ederken isletim sistemi hala
yuklenmemis oldugundan, bios'un ellerine kaliyorsunuz :->. Bu durumda
bios'un suyuna gitmek zorundasiniz.

Bu ornekte ilk 1024 silindire boot eden partition'i yerlestirmelisiniz.
Boot ettikten sonra, tum sinirlamalar kalkiyor. /usr, /home gibi dizinleri
de 1024 silindir sonrasina koyabilirsiniz. Bu durumda ilk 1024 silindirde
sadece bir 10-50 mb arasi yer yeterli olacaktir. Verdigim 386 orneginde de,
ornegin bir 200 mb'lik disk ile ilk boot islemini yaptiktan sonra, 13
gig'lik bir diski 386 bir makinada kullanabilirsiniz (gene /usr, /home/,
vb'yi ona yukleyerek).

Bios'u astiktan sonra ozgurluge hos geldiniz *:)

                                                Doruk