SuSE ve Saclarim Arasindaki Matamatiksel Baginti !

Subject: SuSE ve Saclarim Arasindaki Matamatiksel Baginti !
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Thu 02 Dec 1999 - 10:26:28 EET

Slakware ile ne mutlu yasayip, hic zorluk cekmeden istedigim sistem ayarini
yapabildigim gunlerin birinde, "Yahu herkes RedHat tan bahsediyor, bide suna
bakayim" gibi cok anlamsiz bir fikirle RedHat 6.0 la, slackware i baska bir
makinada birakip yeni bir makinada calismaya basladim. Sanirim butun sorun
buradan kaynaklandi, yani benden. Fakat slakware in ahi tuttu sanirim ogun
bu gundur yuzum gulmedi desem yalan olmaz.

Yaklasik bir ay kadar RedHat ile ugrasip en sonunda kendisiyle bir baris
yapip tekrar huzurlu gunlere donmustum. Mutlulugum geri gelmis, yeni
makinamda artik kapris yapmaz olmustu. Taa ki benim 2 kat ust komsum Mehmet
bey biryerlerden SuSE 6.2 alip, abi deli gibi paket var icinde cok iyi diye
kafami celinceye kadar. Hemen gunun nobetci sazani olup bende kuracam, su
suSE ye de bi goz atalim diye ise koyulmaya karar vermisken, yine sevgili
komsum SuSE yi atip NT Wks ye geri dondugunu artik daha fazla bu iskenceye
dayanamayacagini soyleyip paketleri bana verdi. Ve iste yine ayni kisir
dongu. Bu seferde RedHat in ahi tuttu sanirim. Cunku alismisim, bi rpm i
kurunca otomatikman sistemde yerini almasina. Ornegin gnome yi kurdunuz mu X
in menusunde gnome ye gecme secenegi geliyordu. Burde gidip xinitrc icinden
elle duzltmek gerekiyor. Asil sorun sax ta. rpm olarak kurarken (tcl
istemesine karsin) bunu soylemiyor. Sax diyorsunuz ve x baslayip kaliyor
cunku herhangi bir script calismiyor. Bunu anlamak icin biraz cirmaladiktan
sonra gidip tcl i kuruyorsunuz ve is duzeliyor.

Sonra sira ses kartina geliyor, himm oss kullanmalisin ama bu demo versiyonu
diyor. Fakat bide bakiyorsun paketlerin icinde free olan bir oss da konmus.
Neyse onu kuruyorsun ama /usr/lib yada /usr/local/lib altinda oss de olmasi
gereken oss, /tmp nin acinde. Aman alllahim, rpm e bisi mi oldu diyorsunuz
hayir, /tmp/oss... gibi bisey rpm edilmis. Gidip ordan birde oss tekrar
install ediyorsunuz. Falan filan yani velhasil, beraberinde gelen bir
kiyamet program olmasa tercih edilecek gibi degil. (En azindan benim
dusuncem, linux a SuSE ile adim atanlar icin bu sorun olmayabilir belki).

Neyse, cok uzun oldu pardon.

Dogan ZORLU
Grup Yazilim Ltd,IZMIR