Re: [LINUX:6705] Re: Samba ve Turkce karakter problemi

Ozgur C. Demir (ocd@lords.com)
Thu, 3 Jun 1999 11:37:54 +0300 (EEST)

On Thu, 3 Jun 1999, Baris SiMSEK wrote:

> yaa bu linux-windows hikayeleri acikcasi can SIKICI. Linux sanki
> microsoft destegi saglamak icin elinden geleni yapiyor. CHIP dergisi
> Staroffice vermis. Windows icin. Bu benim pek hosuma gitmedi. Linux
> programlarini windows makinede gormek hos olmasa gerek.
> Msoft linux destegi icin birsey mi yapti. Fdisk'i bile linux native'e
> unknown diyor. Ayrica NT'nin networkle ilgili komutlari linux'unki ile
> ayni. Orda da /etc dizini ve /etc/servises vs. dosyalari mevcut. Kim kimi
> taklit ediyor. Eger microsoft linux'u taklit ediyorsa bunu engellemenin
> [...]

Oncelikle, Staroffice bir Linux programi degil, sadece icinde Linux unda
bulundugu multiplatform bir program.
Nt services, hosts gibi dosyalarin bulunmasi normal, tcp/ip unix uzerinde
gelistirilen bir protokol ama sonucta diger isletim sistemleride tcpip
destekliyor, bu dosyalar services, hosts ... vs, Unix'den degil tcp/ip den
kaynaklanan dosyalar.
Son olarak, windows un linux u taklit etmesi falan gibi birseyi engellemek
sozkonusu degil, GNU ticari bir olusum degil, MS benim fikirlerimi
kullanmasin demiyor, tam tersini yapiyor.. sadece benim fikirlerimi
kullanirsan belirt diyor bu kadar... burada MS GPL altindaki code'lari
caliyorsa o zaman kanuni islem gerekecek bir durum olusabilir ona sozum
yok.
Son olarak, GNU herhangi bir OS 'a bagimli degil, MS icinde Unix turevleri
icinde program uretiyor, Linux ile MS arasindaki bir rekabet GNU yu
baglamaz (baglamamalida)

Ozgur C. Demir
Koc.NET