Re: [LINUX:6686] Re: Sendmail - Web arayuzu

bourne (bourne@holyfire.com)
Wed, 2 Jun 1999 19:03:36 +0300 (EEST)

Selam,

Web'den password'u almak ve kullanmak/uygulamak uzerine:
Sirasiyla bir script yazarken yapmaniz gerekenler
Input'u formdan almak yani parseform benzeri birseyler kullanin,
(Ben size asagidaki formatda yazayim siz $command, $command2'yi isteginize
gore yerini vs. degistirin.)

# Parse etmezseniz inputu alamazsiniz..(Bir cok parse yontem/scriptinden
# kendinize uygun olanini kullanin). Yani calismaz..
# HTML'deki formlarin isimlerini username ve password yapin.

$user = $FORM{'username'};
$pass = $FORM{'password'};

# /tmp/randomfile: Random dosyalar seklinde /tmp'ye yazacak routine
# yazarsaniz faydali olur, ancak diyorsaniz fazla kullanilmayacak
# cakisma/sorun olmaz, siz bilirsiniz
$command = `echo "\$user:$pass" > /tmp/randomfile`;
$command2 = `chpasswd < /tmp/randomfile`;
$command3 = `rm /tmp/randomfile`;

Son olarak kullaniciya password'unun degistigini belirten bir mesaj
yollayin

print "Content-type: text/html\n\n";
print "<html>\n";
print "<head>\n";
print "$user kullanicisinin sifresi degistirildi\n";
print "</body></html>\n";

Tabi ki erisim yetkilerini iyi ayarlayin(httpd,cgi-bin vs..)
Benim yazdigim bu perl scripti en temel halidir ve sadece password
degistirme kismini icermektedir, gelistirmek sizin elinizdedir..
Bir hata varsa ozur dilerim, biraz hastayim da:)

Iyi Calismalar,
-Can

On Wed, 2 Jun 1999, Devrim SERAL wrote:
> Arka planda calisan bir program vasitasiylada bu userleri
> update etme (ayri kontrol dosyalari sayesinde) .. Birde real time olarak
> /etc/shadow'a erisen suid bir cgi yada baska script ile yazilan program
> vasitasiyla erismek..
Password islemlerini yureten , sysadminlerin isini kolaylastiran
programlar var.. Onerdiginiz varyasyonlara gerek yok..
>Tabi bu cok iyi tasarlanan bir script olmali..
Katiliyorum.
> Baska bir dusunce de client server mimarisinde yazilmis passwd deamon
> programi bulmak veya yazmak seklinde olabilir..
> Sifre degistirme sorgulama vsvs islemi cok iyi sekilde yazilmis bu daemon
> tarafindan kontrol edilir.. Client arabirimide cgi yada baska soket
> baglantisi yapabilecek arabirim sayesinde yapilir.. Su ana kadar cok
> aramama ragmen boyle bisey bulamadim.. Bir ara var oldugunu filan
> duymustum ama bulamadim..:((
Bir daemon bulmak/yazmak , bu daemonun isleyisini ogrenmek ve bu isleyisi
ogrendikten sonra ulasmak , ulasmak ve veri yollamak icin socket
programming bilmek.. Fazla utopik :)