Re: [LINUX:6409] .htaccess Hakkinda

Mustafa Karakaplan (mkarakaplan@inonu.edu.tr)
Mon, 24 May 1999 21:57:51 +0300 (EEST)

Apache de hazir fonksiyon var. Program yazmana gerek yok
yapacagin isler.

1) hangi dizinlere girilidiginde sifre sorulmasini istiyorsan asagidaki
satirlari .htaccess adinda dosya olusturup icine asagidakileri ekle.

AuthUserFile /usr/www/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName
AuthType Basic
<Limit GET>
require valid-user
</Limit>

2) /usr/www/.htpasswd adinda bos bir dosya olustur. (mkdir /usr/www gerekir)
sonra htpasswd komutunu kullanarak user ve sifre ekle bu dosyanin icine.
htpasswd --help ile nasil kullanilacagini ogrenirsin.

3) httpd yi restart et.