Re: [LINUX:6198] linuxte nat veya ip masquerading

Ozben Evren (oevren@bigfoot.com)
Mon, 17 May 1999 14:08:53 +0300

Musa Hayta wrote:

> internet cafemizde server olarak linux kullanmak istiyoruz.fakat
> bütün howto ve yardimci belgelere ragmen beceremedik.
> ana makinada su anda turkuaz 1.03 yüklü (redhat ve çekirdek 2.03)
> internete baglanabiliyoruz ve win95 olan client makinelerden ping
> 192.168.1.1 den cevap alabiliyoruz fakat internete veya irc ...
> ye çikis yok .clientler ISS in verdigi ipyi görmüyorlar..
> Network ayarlari konusunda yardim edebilecek herkese açigiz
> tesekkürler.................

yapmaniz gereken(teoride):
Tum 95 makinalarda default gateway olarak 192.168.1.1`i gostermek;
server makinada ip forwarding`i acmak;
server makinada default route olarak ppp0`i gostermek;
server makinada ppp0`a (ya da ISS`e baglandiginiz interface) giden
paketleri masquerade etmek.

Kernel ver. duzgun yazmamissiniz. 2.2.* serisi (ve bildigim kadariyla
2.0.35 ve sonrasi) icin ipchains`le bunu yapmak mumkun.

Genel forward kurali:
ipchains -P forward DENY
ppp0`a giden paketleri MASQ`la:
ipchains -A forward -i ppp0 -j MASQ

Bu sekilde ic-network haricinde bir yere gonderilen bir paket default
gw`den server makinaniza gelir. Bu makinadaki routing tablosuna gore
gelen paket ppp0 interface`ine gonderilecegi icin ipchains bu paketi
masquerade eder.

Diger kerneller icin ipfadm`i kullanmak gerekir. ipfwadm`i pek
kullanmadigim icin pek yardimci olamayacagim.