Re: [LINUX:6016] ip masquerading ve proxy

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Wed, 12 May 1999 08:03:26 +0300 (EEST)

On Wed, 12 May 1999, Oguz OKTAR wrote:

> 1. ip_masquerading kullanarak win95 makinayi linux uzerinden internete
> baglamak istiyorum. Howto larda anlatilanlari uyguladim ancak win95 te DNS
> bolumunde "ana makina" , "etki alani" ve bir de ip adresilerinin girildigi
> bir alan var. Buralari nasil duzenleyecegimi bulamadim. Yardimci olur
> musunuz?
Himm Oraya gireceginiz sadece DNS IP numarasi onemli.. Aslinda DHCP Server
kurararak bu sorundan da kurtulabilirsiniz ama sizin acemi oldugunuz
belli.. Simdilik Internete Servis saglayicinin size verdigi DNS'i
istemcilere verin.. Ana makine ya herhangibi bir isim.. Etki alanina da
ISP'nin domainini verin..

> 2. Xwindow altinda calisan (gorsel arabirimli) bir proxy server programi
> biliyor musunuz?

Aslinda tam olarak boyle bir calismanin oldugunu sanmiyorum.. Bildigim en
iyi yonetim araci webmin.. www.webmin.com/webminm adresinden Surum 0.71
alabilirsiniz.. webmin.bilkent.edu.tr var ama en son baktigimda
guncellesmemisti..:((
Bu program vasitasiyla Netscapeden Squid proxy serveri yonetebilirsiniz..
Yalniz baska Proxy serverler icin boyle bir secenek yok sanirim..

iyi calismalar..
dS