Re: [LINUX:5805] ip routing

Berk Demir (berk@bir.net.tr)
Tue, 04 May 1999 17:56:20 +0300

aunal@tee.com.tr wrote:

> slackware 3.5 kullaniyorum. Pc'de 1 ethernet karti var
> bu ethernet kartina 2 ip adresi atadim. Bu PC'yi router gibi
> kullanarak birinci ip grubunda olanlarin 2. ip grubuna ulasmalarini
> istiyorum. Routing yapmasi icin baska birsey yapmam gerekiyormu?
>
> Arslan UNAL

Demek istediginizi anladim. Ancak sorun surada: Tek bir donanim
(ethernet karti) uzerinden ip routing yapmaniz mumkun degil diye
biliyorum ben. Mantiksal olarak suzunurseniz zaten,

+------------+
| |----> 10.10.10.10 (eth 0)
| ethernet |
| |----> 10.10.11.11 (eth 0)
+------------+

eth0 interface in 2 tane IP si var. Diyelimki ikinci IP grubuna
ulasmaka isteyen bir istemci, 10.10.10.0 networkunden gelsin. Sizin
router rolunu ustlenecek makineniz eth0 dan cikis yaparak, 10.10.11.0
networkune ulasmak isteyecektir. Ama paketin nereden (IP) gidecegi belli
olmadigi icin, ve 10.10.10.0 networkundeki bir kisi, 10.10.11.0 a
ulasamayacagi
icin, (zaten ulasabiliyorsa, routing gibi bir sorununuz yok...) route
etmek
istedigi paketlerde geri cevrilecektir.
Bence en iyi cozum, ikinci bir ethernet kartini makineye takarak,
ona da eth1 interface i haline getirerek, eth0->eth1 , eth1->eth0
routing isini yapmaktir...
Bunun icin en iyi dokumanlar,:
Ethernet-HOWTO
IPCHAINS-HOWTO

http://www.linux.org.tr/ldp/
adresi altindan bu dokumanlara ulasabilirsiniz ...

--
Berk Demir
birNET Information Systems