Re: [LINUX:5635] Slackware 3.5 icin Y2K

Ozgur C. Demir (ocd@lords.com)
Tue, 27 Apr 1999 15:30:49 +0300 (EEST)

On Tue, 27 Apr 1999, User Linux wrote:

> Selam...
> Linux`larin (ozellikle Slackware 3.5 icin) Y2K probleminin olmadigini
> anlatan bir web sayfasi var mi ? Bir sirket icin gerekli de. Oyle bir yazi
> gerekiyormus...

:)) walla oyle bir yazi bilmiyorum ama mantigini anlatinca ikna etmek
istedigin kisiler ikna olabilir, yaziyi sende anlatabilirsin.

Linux (diger Unix'ler gibi) su anki zaman ile 1 Ocak 1970 00:00:00
arasinda gecen milisaniyeyi bir degisken icersinde tutar ve zaman
hesaplamalarinda bu degeri referans olarak kullanir. Bu degisken time_t
tipinde (long int) bir degiskendir ve alabilecegi maximum degere karsilik
gelen zaman 2038 yilindadir. O yuzden Unixlerde 2000 yili problemi yoktur,
2038 yili problemi vardir. Bazi Unixler kernellarinda upgrade e giderek bu
degiskeni long int den long long int e cevirerek bu sorunu hallettiler,
digerleride cok kisa sure icersinde gececeklerdir. Unix acisindan korkunuz
olmasin.

Ozgur C. Demir
Koc.NET