Re: [LINUX:5551] Re: cernobil virusu

Yusuf Kursat TUNCEL (kursat@prosoft.com.tr)
Mon, 26 Apr 1999 18:06:40 +0200 (TRK)

Tekrar yazalim:

1) Bu virus sadece Intel 430TX cipsetli anakartlarin BIOSlarini
silebiliyor. Diger butun anakartlar guvenli gibi.

Cozum: BIOS'unuz silindiyse gecmis olsun. Eger cikarilabilir bir BIOS ise
BIOS'u aksi takdirse anakarti yenilemeniz lazim. BIOS'u yeniden yazalim,
diyenler icin eger, BIOS programlayiciniz var ise, tabii ki mumkun. BIOS
image dosyalari, ureticilerin web sitelerinde var. Ancak, isi donanim
uretmek olanlar haricinde BIOS programlayisi olani gormedim acikcasi. Ve
bu alet, oldukca pahali bir alet.

2) Partition table'i ucuyor. Iddialara gore FAT16 olan bolumler, norton
disk doctor'in cok eski (DOS) versiyonlari ile kurtarilabiliyor. Ancak,
FAT32'lerin duzeltilemedigi soylenmekte. Henuz FAT32'yi kurtaran birisi
cikmadi.

Saygilar.