Re: [LINUX:5528] Re: cernobil virusu

Volkan Evrin (volkane@karel.com.tr)
Mon, 26 Apr 1999 14:11:23 +0300

ilker imamoglu wrote:

> Her ayın 26'sında aktif olarak biosları silen CIH virüsü diye biliyordum. Bununla da kalsa iyi. Hard diske fiziksel zararda verebiliyormuş.temizlemek
> için kill_cih.exe, clean_cih gibi programlar vardı. Çernobilde aynı işi yapıyor mu bilmiyorum ? :(

Su anda Win95/98 tabanli calisan tum sistemler buyuk tehlike altinda, bizim burada 17 bilgisayar uctu. Hatta 4-5 tanesinin Flash bios'u da uctu.
Bios'larin eslerini bulursaniz, yeniden pirogramlayabilir ve kullanabilirsiniz (bizim burada bunu basarabilenler oldu), ama HD ler icin ne yapilabilir
bilmiyorum.
Virus'u cogu anti-virus pirogrami temizleyebiliyor, ama bilgisayar acilmadan yapmak gerekiyor bu isi. Acikdiktan sonra, kill_cih.exe veya f-prot bir ise
yaramiyor. HD'lerini kurtarabilen olursa, beni de haberdar eden olursa sevinirim.
WinNT'ler bu virusten etkilenmiyor. Linux icin sozu bile edilmez sanirim...

Volkan Evrin