Re: [LINUX:4934] Re: Mailbox icin sinirlama

selcuk@ece.polygon.com.tr
Wed, 7 Apr 1999 10:34:42 +0300 (EEST)

On Wed, 7 Apr 1999, Turan Yuksel wrote:

> On Wed, 7 Apr 1999, Ahmet Dervis wrote:
>
> :Herhangi bir mail account a nasil sinirlama getirebilirim..
> :yani adam mesela 2Mb dan daha buyuk mail gonderemesin veya alamasin.
>
> Eger mail'lar ayri bir partition'da duruyorsa, disk quota koyabilirsin. Ama
> makine her acildiginda quota'lar enable edilmeli (/etc/rc.d altinda bir
> dosyaya ekleyebilirsin).
>
> edquota ile kullanicilara disk alani ve "dosya sayisi"(*) limiti verebilirsin.
> mail'larin bulundugu dosya sisteminde hard limit'i 2 MB yaparsin.

peki bu sekilde yaptIk diyelim
bi user`a 200K boyutunda 11 tane mail geldigini varsayalIm?
ee noolcak o zaman
11. mail i nasIl kaydedicek?
disk SInIrIlamasI biraz kotu bi uygulama sanIRIm.
sendmail.cf
icerisinde maxmessagesize sanIRIm onu editlerseni olabilir
kanaatindeyim...
daha ayrIntIlI bilgi icin
sendmail.org daki docs. yada faq lara bakmanIz iyi olur...