Re: [LINUX:4883] pam

Master of All Evil (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Tue, 6 Apr 1999 12:33:42 +0400 (MEDT)

On Mon, 5 Apr 1999, Burak Demircan wrote:
> selam,
> pam ile ilgili birkac sey soyleyebilir misiniz. tam ne oldugunu anlayamadim.
> password belirleme standardi falan mi? pam ile ilgili bilgi bulabilecegimi
> bir adres bulmustum ama
> o adres calismiyor.
> Linux-PAM, see the Linux-PAM System Administrators' Guide at
> <http://parc.power.net/morgan/Linux-PAM/index.html>

Merhaba,
PAM, uzun adiyla Pluggable Authentication Modules, kullanici
authentication'ini yazilim bazinda ozellestirebilmek icin sistem
yoneticilerine inanilmaz firsatlar veriyor. Kendi makinanizda /etc/pam.d/
dizininde farkli authentication gerektiren servisler icin pam ayarlarini
bulabilirsiniz. PAM-duyarli gelistirilen yazilimlara, authentication'i
nasil yapmasi gerektigini programi derledikten cok sonra anlatmaniz
mumkun. Cok fazla sey ben de bilmiyorum, ufak tefek dokumantasyonuna goz
atmistim. Ancak yapisi cok guzel, herkese uyabilecek kadar esnek...

Programci ve sistem yoneticileri icin cok faydali bir eser...

Daha iyi bilenler varsa, daha fazlasini da duymak (okumak?) isterim,
selamlar, sevgiler,
Burak DAYIOGLU
Ag ve Sistem Destek Grubu,
Hacettepe Universitesi
Bilgi Islem Daire Baskanligi

Tel: +90 312 2976200 - +90 312 2352500/1209
Fax: +90 312 2992088