Re: [LINUX:4719] Re: vmware from LinuxSite

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Sat, 27 Mar 1999 11:38:23 +0200 (EET)

On Fri, 26 Mar 1999, Omer Faruk Sen wrote:

> saygilar...
> Bayram olayina bende katiliyom.....
> Anma VMvare olayini tam anlamadim...Zaten normalde de bir makineye hem
> Linu hemde Win Nt kurulabiliyor.degil mi?
vmware bir makinaya hem NT hem Linux kurmak degil..
Kisaca bir bilgi verirsek.. Linux makina Uzerinde BIOS,HDD,cdrom,etherneti
sanki misafir sistemler icin ayri bir device olarak gosteriyor..
Soyle ki ornegin windows icin 32 MB RAM, 200 MB HDD ayirirsiniz..
Bu vm(virtual machine-sanal makina) tarafindan emule edilir.. vm calisinca
boot ederek once diskete sonra HDD'ye sonrada CDROMa bakar.... (Yani X
icinden dogrudan sanki makina boot ediyor gibi olur)

Ama tabi ki bunu da vmwarein kendi BIOS'u icinden ayarlayabilirsiniz..:)
BEn DOS,Win 3.1 ve Redhati Redhatin icinde bastan yuklemeyi denedim hicbir
sorun cikmadi...
Bu arada Partition Acmaya filan gerek yok.. Linux file system uzerinde
bunlar yaratiliyor.. Hatta format bile atabiliyorsunuz..:) Bu arada ben
defrag bile yapmistim..:p

> Acaba bu program mesela windows ta yaptigim herhangi bi olayi..En basit
> olarak bir jpg yi bir partition da

> yada bir ext2 formatli bir yerden bir dos formatli diske kolayca
> tasimayi mi sagliyor.Yani her iki disk
Hayir dogrudan winxx,NT vs oslari Linux uzerinde her ozelligi ile
calistirmaya yariyor..
Bu arada beta oldugu icin biraz yavas ve bayagi kaynak istiyor..
AMa bence cok ilginc bir calisma..
iyi calismalar..
dS