KDE==windows?

Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Thu, 25 Mar 1999 23:29:03 +0200

"A.Gurcan Ozturk" wrote:

> Ancak bunun yaninda KDE'den hoslanmadigim icin (cok windozevari buluyorum
> cunku) kurmamistim.Ancak KDE icin yazilmis (ki genelde ilk harfleri k
> dir.bkz Ksnapshot,Kicq vs vs) programlari kurmak icin KDElibs ve
> KDEsupport paketlerini kurmak zorunda kaldim.Hic kimse benim gibi
> dusunmuyor sanirim.KDE tekel olmaya hatta linuxu windowslastirmaya
> baslamiyor mu?

Hayir. Bence bu tur dusunceler Linux un gelisimi
acisindan oldukca yanlis dusunceler. Her seyden
desktop manager lar kullanicilari kolayliklar sunulmasi
icin yaziliyorlar. Bunu yanlizca Linux'a windows
kullanicilarini yakinlastirmak olarak gormemek gerekiyor.
Cunku ne kadar uzman olsanizda shell den bir
programi calistirmaya ugrasincaya kadar gecireceginiz
surede bir klikle programinizi baslatabilirsiniz. Arka
planda guzel ve degisik resimler gormek, ikonlarla
calismak calisma istegini artirir.

Evet KDE arabirim olarak oldukca windows a yakin
ama farklari da var. Windows a gore daha profesyonel
dusunulmus. Gnome projesi icerisinde gelisen
Enligtenment in kurulumu KDE ye gore oldukca zor
ve daha fazla bug var. Tekeli onlemenin yolu rakiplerin
gelismesidir.

KDE sonucta bir desktop manager ve Linux uzerine
giydirilen bir elbise. Linux un ici (kernel ve shell) ayni
ve istedigimiz zaman bunlarla iletisim kurabiliriz. Daha
guzel ve kolay giyilebilen bir elbise uretilinceye kadar
sanirim KDE daha cok Linux a giydirilecek.

Erol Ozcan
infoTRON A.S.
Sys Admin
http://www.infotron-tr.com