Re: [LINUX:4672] Arastirma

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Thu, 25 Mar 1999 18:46:28 +0200 (EET)

On Thu, 25 Mar 1999, Gunay Cagri Tuzak wrote:

> Selamlar,
>
> Yaptigim bir arastirma cercevisinde birtakim bilgilere ihtiyacim var.
> Bu konuda elinde dokuman olan, adres bilen yada bir sekilde yardimci
> olabilecek arkadaslara simdiden tesekkur ederim.
>
> Bilinen en buyuk Unix tabanli OS nerede kullanilmaktadir.(Mainframe vs.)
> Bu OS hangi gorevle ve ne tur bir donanim uzerinde kullanilmaktadir.
> Unix tabanli bir OS kullanan bilinen en buyuk mainframe nerede ve nasil
> kullanilmaktadir.
Himm esasinda sorunuz cok ilginc.. Tum aramalarima ragmen doyurucu bir
aciklama bulamadim.. Ama Digital,IBM,SUN,HP,SGI,Hitachi ve Fujutsu
arasinda Surekli bu siralama degisiyor..
Su anda tam olarak kimin 1 numara oldugu belli degil..

Bu konuda bagimsiz bir arastirma oldugu konusunda da supheliyim..
Sanirim son SUN bayagi iyi performansi olan bir MAinframe cikartmisti..
Bu arada Eger MAinframe bazinda degilde Cluster olarak bakarsak sanirim
ABD Savunma bakanliginin bir projesi ile yapilacak 3000 PC'lik kumeleme
denemesi (Kullanilacak OS unix surumlerinden biriydi..) en buyuk
sayilabilir..(Yada yapilmistir..:) )

iyi calismalar..
dS