/var/log/wtmp

Mehmet Karalar (karalar@itu.edu.tr)
Wed, 24 Mar 1999 18:16:01 +0200 (EET)

merhabalar,
/var/log/wtmp adli dosya bildigim kadariyla kullanicilarin sistemi ne
kadar kullandiklarini yani sisteme giris cikis zamanlari , ne kadar
sureyle bagli kaldiklari gibi bilgileri iceriyor. mesela ac komutu kaynak
olarak bu dosyayi kullanir.
anladigim kadariyla bu dosyanin icerigi belirli periyodlarla
sifirlaniyor(her ay basi gibi) . benim de zaten bu konu hakkinda merak
ettigim nokta orasi.
biz ac komutu kulanmadan bu dosyayi nasil kendimize gore yorumlayabilir ve
ac komutuna benzer olarak fakat ufak degisikliklerle yeni bir komut gibi
birseyler yapabiliriz?
zaten bu dosyayi acmaya calismissaniz , garip karakterler ciktigini
gormussunuzdur.
bu isi yapabilmek icin kaynak kodunda mi degisiklik yapmak gerekir
acaba???
herkese iyi calismalar...

*
***