Re: [LINUX:4611] ftp sunucusu guvenlik sorunu

Egemen Ergel (egemen.ergel@teklan.com.tr)
Tue, 23 Mar 1999 13:46:26 +0200

bu exploidin adini sanini biliyormusunuz sayin dayioglu?
ayricaz sorun wu yu linux larda calistiranlardami var sadece yoksa wu
calistiran baska os lardada ayni sorun cikiyormu?

Burak DAYIOGLU wrote:

> Merhaba,
> Wu-ftpd'nin (linux dagitimlari ile birlikte geldigini ozellikle
> animsatiyorum), wu-2.4.2-academ[BETA-18](1) surumu ve oncesinde ciddi bir
> guvenlik problemi var. Problemin varligi bir aya yakin bir suredir
> biliniyordu.
>
> Guvenlik sorunundan faydalanarak, *herhangi* bir internet kullanicisinin,
> wu-ftpd calisan bir sunucuya "root" yetkileri ile erismesi mumkundur.
>
> Dun ve bugun farkli tartisma listelerine gonderilen, linux icin yazilmis,
> ornek programlar ile sorundan faydalanabilmek -ne yazik ki- siradan hale
> [...]

Egemen Ergel
Teklan Internet Erisim Hizmetleri Kominikasyon ve Tic. Ltd
e-mail : egemen@ergel.nom.tr
	 egemen.ergel@teklan.com.tr
ICQ UIN: 376434
Tel    : 90-212-2821121