Re: [LINUX:4511] Sendmail sorunu

Serkan AKÇIN (serkan@eniac.cc.selcuk.edu.tr)
Sun, 21 Mar 1999 21:16:22 +0200

Gecen haftalarda bende baya tirmalamistim.
/etc/mail/relay-domains

Dosyasinda sadece domain adinin yazmasi yetmiyor.
Yanlarinda bir de RELAY,REJECT,XYZ Hata mesaji
selcuk.edu.tr RELAY
ceng.selcuk.edu.tr RELAY
spam@a.b.c.d REJECT
spam@e.f.g.h 5450 Spam mailleri bu domain'e giremez. Kusura
bakma.

seklinde guvendigin yerlerin mail gonderebilmesini ayrica ilgili
adreslerden mail
gelmesini enelleyebiliyorsun.

Bu guvenlik sendmailin son surumlerinde default olarak geliyor.
http://www.sendmail.org/FAQ adresinde de sorunlarina cuzumler bulabilirsin.

Ayrica ilgili yerde bu guvenligi kaldirabimek icin m4 dosyanda
FEATURE(loose_relay_check)
seklinde relay kontrollerini tumden iptal edip tum dunya ya sistemini
acabilirsin.
Fakat aciklamalarda "a bad idea" seklinde geciyor.!!!