Re: [LINUX:4346] Re: /dev/usb

Temel KARABACAK (temel@harp.kho.edu.tr)
Mon, 15 Mar 1999 19:15:59 +0200 (EET)

> Haklisiniz herkes kendi bilgisi dahilinde cevap vermeye calisiyor...
> Siz cevap almadiginiz icin bende hemen HOWTO dokumanlara baktim..
> http://peloncho.fis.ucm.es/~inaky/uusbd-www
> diye bir adreste Linux icin USB calismalari oldugunu buldum..
> Ordan bakip bilgi alabilirsiniz..
> Yada tarama motorlarindan USB+Linux diye aratsaniz buyuk ihtimalle bircok
> sey cikar..
> iyi calismalar..
> dS

Bu listeye daha yeni katildigim icin herhalde sizin amillerinizi
goremedim. FTP background :

Oncelikle FTP yapmanin klasik mantigini anlatalim..:
ftp ftp.yapilacak.makina.adi
cd pub
get herhangibirdosya
bye

Simdi siz bunu her zaman yapmaktasiniz. Ve bu da sizin caninizi sikiyor.

Kendi home dizininize .netrc isimli bir dosya acin ve icine su komutlari
girin.:

machine ftp_yapilacak_makina login ftp password deneme@
macdef init # bunun anlami komut satirina gec demek oluyor.
cd pub
get dosya_adi
bye
# dikkat burada bir satir bos olacak yoksa netrc dosyasi calismaz
daha sonra bu dosyayi kaydedip cikin. Modunu 600 yapin.
$ ftp ftp_yapilacak_makina_adi
bu komut sizin .netrc dosyasinda belirtmis oldugunuz islemlerin tamamini
sizin yerinize yapacaktir. Eger bu islemleri arka planda yapmak
istiyorsaniz..
$ ftp ftp_yuapilacak_makina_adi > ftp.log &
Bu komut ise FTP yi arka planda calistirir.. Ve ekran ciktilarini da
ftp.log isimli dosyada tutar. Simdi makinanizi kapatip gidebilirsiniz.
Umarim yanlis anlamamisimdr. Sorununuza cozum olmussa ne ala..