Re: [LINUX:4323] DEMEK KI LINUX BUNU DA YAPACAKMIS

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 15 Mar 1999 11:32:41 +0200 (EET)

On Sun, 14 Mar 1999, Osman KUCUKKARACA wrote:

> Selam..
Selamlar..

> Bizim makina 128 ram ,swap alanimiz 128 MB ve 3300 gibi account var ..
> Ve bunlarin yaklasik 3280 'ni direk pine 'a baglaniyor..Yani passwd
> dosyasindan onlarin shelli pine tanimli... Her an sistemde 10-15 kullanici
> oluyor..Ve hepsi sadece pine kullanabiliyor... Swap daha ne isimize
> yarayacak diyorum...Yani shell account sahibi 40-50 kisi hatta surekli
> olsa swap lazim olacak ama benim bir arkadasim swap in fazla oldugunu bile
> dusunuyor.. Makina da garip bir yavaslik var sebebi???

Tutturdunuz bir swap gidiyorsunuz.. Oncelikle sunlari bana duzgun sekilde
cevaplayin...
Makinanin yavaslamasi nasil oluyor? Telenet prompt mu gelmiyor Pine
calisirken mi zorlaniyor ? Yoksa Programlar calismaya calisirken cok uzun
surede mi geliyor?? Bunlari kisaca bize bildirirseniz en azindan sorunun
ne oldugunu anlayabiliriz..
Bu arada Network trafik yogunlugunuda dusunmenizi oneririm..
Processleri , Yavas oldugu surede load avarageleri felan buraya yazarsaniz
En azindan sorunun nerden kaynaklandigini bulabiliriz..

> Zaten X'de kuramadik..PCI kart taniyamamis video kartini manual girin
> diyor ama nasil??? Anlamadim ki..

Marka soylerseniz yardimci oluruz..
Bizim internet serverimizi de yaklasik olarak surekli 15 kisi kullaniyor
ama boyle sorunla karsilasmiyorum..(Kullanici sayisi 1500)

RAM 196 , PII 330 , IDE 4.3 HDD+4.3HDD(ftp) ,Redhat 5.2 ..
Ayni zamanada ftp,mail,web serverlik yapiyor..
Yavaslama soz konusu bile degil...

iyi calismalar..
dS