Re: [LINUX:4261]

bourne (bourne@holyfire.com)
Fri, 12 Mar 1999 15:33:16 +0200 (EET)

On Fri, 12 Mar 1999, Burcin Ozer wrote:

> evimde slakware kullaniyorum
> /ets/DIR_COLORS
> dosyasinin hemen hemen aynisi redhat de bulunmasina ragmen
> redhat ekranim sadece siyah ve beyazdan olusuyor
> yapmam gereken baska nelere var acaba?
bu dosyanin basinda COLOR tty satiri girilmis mi?
yoksa bunu girin ayrica
.gz 01;31
.xyz 01;31
.gz ve .xyz dosyalari parlak kirmizi da gosterilecektir
01;31 falan turu seyler ansi kodlari ile ilgili

> birde renkli mesaj yazdirmak istiyorum ,mesela sisteme her giriste
> .profile icine
>
> echo BU MAKINE AKADEMIK AMACLAR ICIN KULLANILMAKTADIR
> mesajini kirmizi renkte ekrana basmak istiyorum
> ne yapmam gerekiyor bunun icin?
printf "\033[1;31mBU MAKINE AKADEMIK AMACLAR ICIN KULLANILMALIDIR\n"
bunu her kullaniciya yazdirtmak icin /etc/profile
belli bi kullaniciya yazdirtmak icin ~/.profile'a
yazin

> herkese iyi calismalar
Iyi calismalar
-Can