Re: [LINUX:4228] sendmail

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Fri, 12 Mar 1999 08:50:04 +0300 (MEST)

On Thu, 11 Mar 1999, Arif Ozgur wrote:
> Selamlar,
> Mail server olarak SuSE 5.2 (Slackware 2.0.33) kullaniyoruz.
> Kullanicilarin cogu, maillerini pop3'le aliyor.
> Yapmak istedigim sey mailleri yedeklemek.Ancak gelen mail kullanici
> tarafindan pop edilince var/spool/mail dizinindende siliniyor.Bunun icinde
> bir kullaniciya mail gelir gelmez bir kopyasininda ornegin /mailbackup
> diye bir dizine atilmasini istiyorum.

Her POP3 sunucusunu bunu yapmasi gerekmiyor, hepsi de yapmiyor. Bu sorunu
size yasatmayacak POP3 sunuculari da var. Ancak POP3 yerine IMAP
protokolunu ozellikle tercih etmenizi oneriyorum; bu mesaji da bunun icin
yazdim.

IMAP daha dar bant genisliklerinde daha yuksek performans sagliyor. Yeni
nesil e-posta istemcilerinin hepsi IMAP destegi ile geliyor, bir kac yil
icinde POP3 tarihsel nedenler disinda kullanilmiyor olacak...

selamlar, sevgiler,
Burak DAYIOGLU
Ag ve Sistem Destek Grubu,
Hacettepe Universitesi
Bilgi Islem Daire Baskanligi

Tel: +90 312 2976200 - +90 312 2352500/1209
Fax: +90 312 2992088