[Fwd: Re: haber grubu kullanimi]

Orhan Gokcol (gokcol@mech.istanbul.edu.tr)
Thu, 11 Mar 1999 15:23:48 +0200

-------- Original Message --------
From: Orhan Gokcol <gokcol@istanbul.edu.tr>
Newsgroups: tr.bilgisayar.isletim-sist.linux
Subject: Re: haber grubu kullanimi
Date: Wed, 10 Mar 1999 16:32:27 +0200
To: linux@bilkent.edu.tr

Merhaba,

Kuskusuz ki okunuyor. Aslinda, linux haber grubu, news.istanbul.edu.tr
de en
fazla hit alan grup. Günde ortalama 800 civarinda baglanti oluyor
ortalama
150 farkli domain'den... Su an, bilkent'teki linux listesine gonderilen
her
sey bu gruba da dagiliyor ve buradan da ulak news uzerinden itu, odtu,
bilkent, anadolu univ., ege, karadeniz teknik, marmara univ. news
sunucularindaki ayni gruba dagiliyor senkronize olarak. Ancak, ters
mekanizma calismiyor. Yani, gruba gonderilen mailler bilkent'teki
listeye
dagilmiyor. Bilkent'ten Yavuz Selim Komur bu konu uzerinde calisiyordu;
son
durum ne bilmiyorum.

Sonuc olarak, burayı 100lerce insan takip ediyor. Bundan eminim :-)
log'lar
yalan soylemez..Zaman zaman dogrudan gruba cevap gonderenler de cikiyor.

Tavsiyem, su an icin yine bilkent linux listesine abone olun; ama
seceneginizi NOMAIL olarak degistirin. Boylece listeden size mail
gelmez.
Yazismalari news uzerinden takip edin, cevap yazmak isterseniz de, news
gruba degil de, listeye yazin.. :( Biraz dolambacli ama calisan bir
cozum.
Ben boyle yapiyorum. Zira, liste, uye olmayanlarin iletilerini kabul
etmiyor.

news sunucuda mesajlar silinmiyor. Bu da, ger,iye donuk mesajlari
threated
bir sekilde taramanizi da sagliyor. Bu da avantaj.

Tabi temennimiz, daha az bant genisligi kullanan ve daha etkin
kullanilabilen news mekanizmasinin daha fazla kisi tarafindan
kullanilmasi
ve news->listeci gecisinin saglanabilmesi

Selamlar,

Orhan Gökçöl
gokcol@istanbul.edu.tr
Istanbul News